İlk etapda yapmamız gereken Putty programımız ile belirlenen loginimize(hesabımıza) bağlanıyoruz.
Hesabımızda kuracağımız Unreal versionu hangisini olmasını istiyorsanız o versionu dileğiniz
şekilde logininize indirerek kuruluma aşağıdaki şekilde başlayabilirsiniz.Ben örnek olarak şuanki
son ve güncel 3.2.7 versionunu belirledim.

[diablo@server ~]$ wget [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

şeklinde hesabımıza versionu indiriyoruz.daha sonra

[diablo@server ~]$tar zxvf Unreal3.2.7.tar.gz

şeklinde indirdiğimiz dosyayı tar.gz kabuğundan çıkartıyoruz.

[diablo@server ~]$ cd Unreal3.2.7

ve dosyamınız içine giriş yapıyoruz ve bundan sonra kurulum işlemine başlıyoruz.

[diablo@server Unreal3.2.7]$ ./Config

_ _ _ ___________ _____ _
| | | | | |_ _| ___ \/ __ \ | |
| | | |_ __ _ __ ___ __ _| | | | | |_/ /| / \/ __| |
| | | | ‘_ \| ‘__/ _ \/ _ | | | | | / | | / _ |
| |_| | | | | | | __/ (_| | |_| |_| |\ \ | \__/\ (_| |
\___/|_| |_|_| \___|\__,_|_|\___/\_| \_| \____/\__,_|

Configuration Program
for Unreal3.2.7

This program will help you to compile your IRC server, and ask you
questions regarding the compile-time settings of it during the process.
regarding the setup of it, during the process.

If you have problems regarding the setup & compile, read Unreal.nfo to get
more information on where to get help. Please, before running this setup,
read the documentation in the “doc” folder. Docs are also avail online @
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Enter to continue] =======> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

[ Strategy change ]

Unreal3.2.7 will be released on 14th July 2007 – marking 8 years since the first
UnrealIRCd
release. With this, we’ve decided to do a rather big change in strategy. Fact is
, the Unreal3
code base has gone stale and is not suitable to service your IRC networks for 8
more years.

We’ve been working to improve this code base but run into serious issues constan
tly due to old
code laying about and design decisions in the past by previous coders that has l
ocked us into
an IRCd that can hardly evolve.
–More–(16%) ========> –More– (16%) kısmı 100% olana kadar Space (Boşluk) tuşuna basarak bu bölümü geçiyoruz.

[ New stuff ]

- Updated c-ares to 1.4.0, TRE to 0.7.5
- chmode +L does no longer require chmode +l
- Oper blocks now can have CIDR, as in “userhost *@127.0.0.1/32″;
- Services coders: SVSNOLAG/SVS2NOLAG (described in Changes) will allow a user
to avoid fake lag (ie, flood as much as he/she wants).
- More intelligent accept() handling – that is, take in multiple times at a time
per I/O loop
- A lot of bug fixes, basically.

[ Known issues found in testing ]

- CHROOTDIR does not work nicely together with the new patch where you can do ha
IRC_USER / IRC_GROUP (setuid / setgid with names), due to having to look up pass
- Spamfilter warn does not work with /setname
- Documentation is not complete
- There is a problem with bans getting truncated we are still trying to investig
in 3.2.6 too.

[Enter to continue] =======> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Many older operating systems have an insecure TCP/IP stack
which may be vulnerable to IP spoofing attacks, if you run
an operating system that is vulnerable to such attacks
enable this option. This option can also be useful to prevent
blind proxies from connecting (eg: HTTP POST proxies).

Do you want to enable the server anti-spoof protection?

[No] -> =======> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

What directory are all the server configuration files in?
[/home/diablo/Unreal3.2.7] -> Burayı otomatik olarak Unreal3.2.7 versionun yolunu belirlediği için
ENTER tuşu ile geçiyoruz.

What is the path to the ircd binary including the name of the binary?
[/home/diablo/Unreal3.2.7/src/ircd] -> Burayı otomatik olarak Unreal3.2.7 versionun yolunu belirlediği için
ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Would you like to compile as a hub or as a leaf?
Type Hub to select hub and Leaf to select leaf.
[Hub] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

What is the hostname of the server running your IRCd?
[server.sohbetdeyim.net] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

What should the default permissions for your configuration files be? (Set this to 0 to disable)
It is strongly recommended that you use 0600 to prevent unwanted reading of the file
[0600] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Do you want to support SSL (Secure Sockets Layer) connections?
[No] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Do you want to enable IPv6 support?
[No] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Do you want to enable ziplinks support?
[No] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Do you want to enable remote includes?
[No] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Do you want to enable prefixes for chanadmin and chanowner?
This will give +a the & prefix and ~ for +q (just like +o is @)
Supported by the major clients (mIRC, xchat, epic, eggdrop, Klient,
PJIRC, irssi, CGI:IRC, etc.)
This feature should be enabled/disabled network-wide.
[Yes] -> Burda Kanal operatorlerinin başına gelecek olan takıları belirler.
Burayı ENTER tuşu ile geçmeyi öneriyoruz.

What listen() backlog value do you wish to use? Some older servers
have problems with more than 5, others work fine with many more.
[5] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

How far back do you want to keep the nickname history?
[2000] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

What is the maximum sendq length you wish to have?
[3000000] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

How many buffer pools would you like?
This number will be multiplied by MAXSENDQLENGTH.
[18] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

How many file descriptors (or sockets) can the IRCd use?
[1024] -> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.

Would you like any more parameters to configure?
Write them here:
[]-> Burayı ENTER tuşu ile geçiyoruz.Burdan sonra otomatik olarak CONFIGURE edilmesini bekliyoruz.
configure edildikden sonra

_______________________________________________________________________
| |
| UnrealIRCd Compile-Time Config |
|_______________________________________________________________________|
|_______________________________________________________________________|
| |
| Now all you have to do is type ‘make’ and let it compile. When that’s |
| done, you will receive other instructions on what to do next. |
| |
|_______________________________________________________________________|
|_______________________________________________________________________|
| – The UnrealIRCd Team – |
| |
| * Stskeeps [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] |
| * codemastr [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] |
| * Syzop [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] |
|_______________________________________________________________________|
[diablo@server Unreal3.2.7]$ Burda yapmamız gereken son aşama “make” yazıp enter tuşunea basıp
kurulum aşamsını bitirmesini beklemek.

__________________________________________________
| Compile is now complete. |
| You should now read the documentation and learn |
| how to configure your IRCd. |
| |
| If you really like UnrealIRCd, and would like to |
| make a donation, please read the Donation file in|
| this archive. |
| |
| Thanks for using Unreal IRCd! If you are in need |
| for any kind of help regarding the IRCd please |
| read the Unreal.nfo file. |
|__________________________________________________|
[diablo@server Unreal3.2.7]$ Bu satırı gördüğümüzde demek oluyorki sorunsuz olarak kurulumumuzu bitirmiş
oluyoruz.En son olarak “unrealircd.conf” dosyamımızı oluşturmak ve unrealircd mizi çalıştırmak.Örnek
“unrealircd.conf” dökümanını sitemizden indirerek kendi sunucunuza göre ayarlayıp ftp yolu ile dosyamızı
Unreal3.2.7 dosyasıiçine atarak çalıştırmak kalıyor.